<Årets...

Hah! Ibland kommer ni lite alldeles för lätt undan mina skriverier, men den här gamla "traditionen" slipper ni inte ifrån så lätt! ;) Nu kör vi!

ÅRETS START: Liksom förra året firade jag, och min Superman, slutet av året tillsammans med Gina och några av hennes vänner. De tre första timmarna på 2012 inleddes alltså helt naturligt också med dessa roliga, trevliga människor. I övrigt var väl inte starten av året vad man kunde önska sig, men alltför katastrofalt var det heller inte.
ÅRETS BÄSTA: Förutom det helt uppenbara (Superman) så är årets bästa de val jag gjort som visat sig vara de rätta, och som resulterat i en försiktigt uppstartad, under-uppbyggnad-vänskap och en känsla av att ha en annan människas förtroende. Helt underbart.
ÅRETS SÄMSTA: Det har varit alldeles för mycket sjukhus i år, tycker jag. Jag, svägerskan, svärmor två gånger, pappa mycket sjuk, styvpappsen en snabbis, syrrans knän omhändertagna, osv. Inget sådant år 2013, tack!
ÅRETS ROLIGASTE: Svårt val. Har funnits många roliga stunder det här året. Fast en av dem var definitivt att åse hur Supermor totalt förälskade sig i sitt barnbarns Nintendo Wii under annandag jul och satt och skrattade och spelade hela eftermiddagen. Det kan jag leva på länge :)
ÅRETS SORG: För personligt.
ÅRETS KÖP: Bortser man från "det gamla vanliga" som jag brukar utse så är årets köp DEFINITIVT(!) min filt med ärmar. Det är nog människans bästa uppfinning näst efter duschen. KÖP!
ÅRETS SKVALLER: Asch, det gamla vanliga.
ÅRETS SAKNAD: Många.
ÅRETS LÄNGTAN: Vetskap om vad jag vill göra med mitt liv...
ÅRETS KÄRLEK: Superman. <3<3<3
ÅRETS HAT: Allt krångel.
ÅRETS SJUKDOM: Depression mm. Men jag har fått medicin och mår nu bättre än jag gjort de senaste 7-8 åren. Det känns helt fabulöst!
ÅRETS SKADA: Fortfarande pajad axel och stress. (Har vi månne sett det där förr???)
ÅRETS HÖJDPUNKT: När Ruud från Cloudmachine dedikerade Big Love till mig och min Superman. Det kändes oerhört speciellt och jag log hela låten igenom och kramade Ruud så hårt att han nästan gick i bitar efteråt.
ÅRETS BRÅK: -
ÅRETS SKÄMT: Jag? ;)
ÅRETS UTBROTT: Håhå det kommer nog rätt vad det är... ;) Ni är härmed varnade!
ÅRETS KYSS: Superman. <3
ÅRETS AKTIVITET: Musik!
ÅRETS MAT: Nederländska färska korvar.... Jag blir baske mig nästan troende när jag äter dem. Halleluja! Och för att inte glömma min upptäckt från i lördags - KANELGLASS! Blir jag nästan troende av korvarna blir jag nästan fundamental fanatiker av glassen...
ÅRETS DRYCK: Te och tranbärsjuice, som nästan alltid. ÅRETS RÖVHÅL: Skulle nog kunna rota fram några om jag bara tog mig tid att fundera.
ÅRETS HJÄLTE: Oj, det finns så många. Ingen nämnd, ingen glömd.
ÅRETS FULASTE: Den hära... va hettere... va hettere... ni vet... en såndär... va hettere... äh.
ÅRETS SNYGGASTE: Min Supermans medminfarshjälpinköpta rutiga pyjamasbyxor (som hans mor skrattade åt i en kvart) :)
ÅRETS KLÄDSEL: Inget nytt under solen. Fast jag har rackarns snygga vinterskor :) Nästan alla kvinnfolk jag träffat sedan Chica och jag var och köpte dem har velat ha likadana. Hihi. ;)
ÅRETS FILM: The Hunger Games.
ÅRETS BOK: Oj oj oj. Jag har läst rätt mycket i år. Fast jag blev ju förstås väldigt förtjust i The Law of Nines av Terry Goodkind.
ÅRETS LÅT: Hm... Det var baske mig en svår en. Men den här kvalificerade sig rätt bra. De mest berörande var annars utan tvekan den här och den här (Spotify-länk.
ÅRETS SKIVA: Ja, vad har vi i år? Få se... Taylor Swifts "Red", Amanda Jenssens "Hymns for the Haunted", och givetvis icke att förglömma Jorns "Bring Heavy Rock to the Land"! Gotthards "Firebirth" var också OK, men jag saknade Steve...
ÅRETS MUSIKALISKA UPPTÄCKT(er): Glossy Jesus, Julia Sheer, Sara Bareilles, Michael Bublé, hm... Kommer inte på så mycket mer faktiskt. Det har mest varit strölåtar i år snarare än artister eller band.
ÅRETS YOUTUBE-LÄNK: Tror inte det finns någon självklaring här i år... Men jag blev rackarns förtjust när jag upptäckte att 12 Super Mario-avsnitt från serien jag tittade på när jag var liten fanns där ;).
ÅRETS KOMMENTAR: "Ibland så kräääks jag" (Mamma under diverse spot-on-tillfällen (inspirerad av Ice Age 2(tror jag det är)), som t ex. när lillasyster kommer skuttande med ett nagellack och visar henne det: "Mamma! Det är blått, titta!" - "Ibland så kräääks jag". Haha.)
ÅRETS INTRESSANTASTE: Människor.
ÅRETS ÖNSKAN: Mer fred på jorden och...
ÅRETS GODA GÄRNING: Att nådigt lämna min älskade lägenhet bakom mig för att någon annan ska kunna invadera den och fylla den med sina prylar........ ;)
ÅRETS AVSLUT: Såhär långt har årets slut varit hyfsat med vissa nedåtkurvor (tekniska prylar som gått sönder/inte funkar som de ska osv.). Just idag-dag som varande årets sista tja, jag vet faktiskt inte riktigt hur den kommer sluta. Vi har inga som helst planer för ikväll. Antagligen haffar vi en bok och mysläser fram till 12-slaget, eftersom både Superman och jag är lite halvkrassliga. Någon fest blir det inte i alla fall.


Tack för detta bloggåret! Jo, jag vet att det varit lite tunt på inläggsfronten och att jag inte skrivit det jag planerat, men jag ska försöka bättra mig. Kanske borde sätta det som nyårslöfte? Oavsett hur det blir med den saken hoppas jag att ni tittar förbi också nästa år. Ni skulle bara veta hur mycket jag uppskattar era små kommentarer och intittningar för att se vad jag slänger ur mig för trams och oviktigheter. Jag ska försöka bli bättre på att titta förbi, jag med.

Hur som helst: Härmed vill jag önska er ett gott slut och ett gott nytt och hoppas få skriva för er även nästa år. Ta hand om er och dem ni älskar så ses vi när raketkrutet slutat regna!

Nyårskram,
Shass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0