Min bästa vän

Min bästa vän är klädd i grönt. Det är den där riktigt gröna gröna, den som min mor alltid kommenterade med "den passar i ditt kök". Mitt nuvarande kök har inte gröna detaljer dock, så kanske borde jag tipsa min vän om att byta outfit. Smal och lite mindre hård än mjuk är min bästa vän, lite sådär lagom (och ett sexpack har han), och precis tillräckligt lång för att vara behaglig att krama. För behaglig att krama, det är min bästa vän. Värmen som denna bästis sprider kan hjälpa mot det mesta: frusenhet, ensamhet, sömnlöshet, nackont, magont, mensvärk, ryggont - you name it. Det är en vän att (som ungdomarna idag säger) chilla med, ligga och lata sig på soffan med eller halvdåsa på sängen med läsande en god bok. Det är en fantastisk vän som aldrig sviker, som alltid finns där för att trösta och värma när världen känns hård och kall. Han är rätt tystlåten dock, en sådandär typ som är tyst tills man själv börjar prata och med sin tystnad tvingar en att själv finna svar på sina frågor och funderingar. Ger han någon gång ifrån sig något ljud så är det knappt mer än en viskning, en lite rasslande sådan.

Min bästa vän heter Mikrovågsugnskudden och består av tyg och vete uppdelat i 6 sektioner för bästa möjliga konfort och värmespridning. ;)

Okej då, jämför man med de mänskliga vänner jag har slår han väl inte så högt på skalorna kanske, även om han är himla trevlig att proppa in i mikron och efter fem minuter (eftersom vår mikro är den sämsta som tillverkats på denna sidan ekvatorn) dra ut och värma sig med. Detta har jag just gjort. Eftersom min Superman råkar vara på jobbet och jag känner mig både frusen, trött och halvkrasslig ska jag och min bästis nu ta en bokläsareunderfluffigafiltenliggaruppvärmarpowernap på vår alldeles för korta soffa. Imorgon ska jag försöka posta ett litet inlägg om mötet med en otroligt snäll musiker. Inom kort ska jag också berätta vilket fuskbygge vi bor i, min Superman och jag.

Men nu är det soffpotatisdags för mig och min grönklädda bästis. Hoppas ni har det lika varmt som jag har när han är med mig. :) Sköt väl om er.

Varma mikrokuddekramar från Shass i Hollandshöstrusket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0