Tryck på paus

Hej alla mina hjärtan.

Jag har under de senaste månaderna märkt att jag har för lite energi för att få ihop något vettigt alls här. Jag har hållit mig till 1-3 inlägg per månad, och till och med den relativt låga inläggskvoten har ibland känts för mycket. Därför tror jag att jag ska ta lite bloggpaus. Det kan dyka upp något inlägg ibland, men jag kan tyvärr inte lova något. Det får komma när jag känner mig inspirerad - senaste tiden har jag verkligen inte kunnat skriva som jag kunde förut, ordbajset har spolats ner i toaletten tror jag...

En kort sammanfattning av vad som sker, har skett, kommer ske:
* Jag har fått tid hos sömncentrum och ska skrivas in 4 oktober. Riktigt vad som kommer hända den dagen eller därefter återstår att se. Interesting times...
* Jag har fått nya mediciner: Andra sömntabletter om sömnen krånglar, och ny antidepressiv medicin som eventuellt kan ha positiv effekt på mardrömmar. Jag mår redan nu lite bättre av den än innan, så NÅGOT gott har det ju fört med sig i alla fall.
* Var hos tandläkaren förra veckan och fick veta att jag tydligen måste dra ut alla visdomständer eftersom jag inte har tillräckligt stor käft för att det ska funka som det nu ser ut. Aj.
* Fredag nästa vecka är det Sverige-dags igen. Känns bra, har saknat familjen.
* Jag har blivit anmäld via Visio (synskadeorganisationsjox) för att hänga med i kreativitetsorienteringsgrupp för att prova på olika kreativa fritidsaktiviteter, så som att göra mosaik etc. Står på väntelista. Om jag tycker särskilt mycket om någon av de saker jag får prova på finns det fortsättningskurser att gå.
* Planen var att den röda krokodilen skulle skickas iväg en bit bort för att få lite daglig drillning av en tjej som har mer tid än det finns hemma. Efter 3 timmars försök att få in honom i transporten gav de upp. Wooops. Så vad som sker där nu...får vi väl se.
* Har startat ett "musikprojekt" med pappa: Jag skriver texterna, han gör musiken. Om det blir något vet jag inte, men det är lite roligt ändå. Måste nog skaffa mig en riktig sångmikrofon...


Jag hoppas verkligen att jag kan börja kladda och bluddra här igen som jag gjorde förr om åren. Just nu går det bara inte. Men jag ska fortsätta kika in på era bloggar - jo jag läser fortfarande, även om jag inte kommenterar särskilt mycket. Förhoppningsvis blir det bättre snart.


Tills vi skrivs igen: Massor hjärtan till alla mina hjärtan!
Shass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0