Melodifestivalrapport

Inte kan jag väl vara sämre än hela svenska folket och inte blogga om detta fabulöst fruktansv... jag menar uuunderbara spektakel som återkommer varje år? Med samma skittrå... jag menar... fantastiska låtar och samma urus....jag menar... underbara sångare och sångerskor är det en fest man inte får missa. Det vore väl ändå att ta i, vore det inte?


Så, here's my recension:

Låt x-x: Sov som en stock med en Terry Pratchettbok i sängen på övervåningen hos mor (är hos mor och hälsar på min Chili).
Innan låt x ska börja kommer min bror och sliter ner mig till nedervåningen där jag halvsover i soffan istället. Hör första tonerna på Stay The Night och konstaterar att det inte är min typ av musik (fast har hört värre  låtar) och avskyr av Ugglas-kärringen så hett att jag somnar ifrån hennes låt.

Det var allt. Jag sov genom skiten. Och vet ni? Jag är inte ett dugg ledsen över det! Särskilt inte nu i efterhand när jag läst vilka låtar som gick vidare. Inte för att jag hört dem, men... Svenska folket OCH internationella juryn (särskilt sistnämnda part) är så äckligt kass på att rösta på de låtar som är bra att det fan ta mig är skrämmande. Bara se på det fält som gick vidare från ikväll och ni kan omöjligen låta bli att hålla med! OMÖJLIGEN!


Det var det det. Tänker inte lägga ner mer krut på det här nu - Pratchett väntar!


Kommentarer
Postat av: ronja

Jag håller verkligen med dig! Trots att mellodifestivalen är ganska Älskade början av inlägget, typ min sjuka hmor i ett nötskal så låg dubbelvikt av skratt över skrivbordet.

2009-02-08 @ 18:21:09
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Emeli

Ne.. det e helt sjukt! Internationella juryn.. jag tror dom väljer dom sämsta låtarna så att vi inte ska ha en CHANS att vinna esc! Haha..

2009-02-08 @ 19:06:12
URL: http://sweetylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0