Naias beskrivning av karate

Jag pratade med Naia om dagen som gått och påstod att jag troligen ser ut som en farlig barnkidnapperska på håll när barnet jag passar hellre är med personen jag passar honom med än med mig. Naia håller inte med, hon tycker inte jag är farlig. Åtminstone tycker inte Naia att jag ser farlig ut. Sedan tyckte Naia att hon skulle beskriva den sport jag utövar också. Diskussionen löd som följer...


Ennaia: Äsch, inte då. Ingen som tror att du är en farlig kvinna. Du är som en ulv i fårakläder vet du, ser så snäll och timid ut och när de anar det minst sparkar du kulorna upp i halsgropen på dem ;)
Sharon: *skrattar* Jaså, är det så tycker du?;)
Ennaia: Jajjamen. Jag har sett dig försöka ;)
Sharon: Vara snäll och timid och sedan sparka kulorna upp i vrångstrupen på någon?
Ennaia: Tja... mest sparka-delen, men ja
Sharon: Jahaja ;)
Ennaia: Ja... Det är väldigt fascinerande. Nästan som en ritual. Du börjar med att klä på dig en vit pyjamas som sitter så illa att du behöver ett alldeles för långt skärp för att hålla ihop den. Sedan tar du på dig en träningsoverall ovanpå, knallar upp och hämtar far din och tar bussen ut till någon gammal tegelbyggnad som verkar fungera som skola under vardagarna. Du tar av dig träningsoverallen, kutar igenom herrarnas och försöker sedan prata med en vägg (vilken hittills inte svarat när jag varit med). Väggen avklarad beblandar du dig med ännu fler människor iförda illasittande vita pyjamasar med tillhörande skärp. Några karlar som uppenbarligen är färgblinda eller har tråkig smak på bältesfärg börjar vråla på någonting de tror är japanska, men som egentligen är marsianska och betyder saker jag inte tänker upprepa här. Ni sätter er alla ned som om ni gick på droger (vilket ni förmodligen gör) och sitter stilla tills de färgblinda karlarna skriker någonting ännu värre. Sedan ägnar du och de andra på pyjamaspartyt en dryg timma åt att skrika, slåss och sparka så mycket ni kan (droger kan locka fram aggressivitet) tills svetten rinner. Färgblindingarna vrålar lite till och sedan går ni hem
Det är väldigt fascinerande.
Sharon: *sparar naias beskrivning*
Ennaia: *Är helt oförstående inför denna handling, då beskrivningen är helt korrekt och inte det minsta underlig...*



Så, nu vet ni mer exakt vad sjutton det är jag sysslar med ett par tre fyra fem gånger i veckan.
Är, på tal om det, från och med idag en blåbältare. En mycket stolt sådan ska tilläggas. Jag överlevde graderingen - med väl godkänt i betyg! Heja heja heja!
Fem bälten kvar till svart...


Kommentarer
Postat av: Reginus

skrattar fin beskrivning det! ;)



Grattis igen till graderingen :) Kalasbra är vad du är! :D

2009-05-20 @ 10:15:57
Postat av: Ronja

Haha, du och din kompis verkar nästan galnare än mig!

2009-05-20 @ 15:51:08
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0