Hamburg, dag 2: Exploring

Jag känner mig som ett smärre apotek. I min lilla ryggsäck (där jag förvarar plånbok och dylikt) finns för närvarande följande medicinska och/eller närmedicinska saker:
1 st gasbinda...ifall någon skulle stuka foten, eller handen, eller något annat som går att linda om.
1 paket plåster. Man vet ju aldrig.
1 nästan full ask Ibumetin 400mg.
1 nästan full ask Strepsils med smak av honung och citron. För halsen.
1 bedöva-ontig-hals-spray. För knäna. :P
1 ask Imodium Akut. Om någons mage skulle bli hyperaktiv bara sådär...
1 nästan slutanvänt lipsyl.
1 annat läpp-fett-salv-pryl-sak-burk-mojäng-grej när lipsylet tagit slut.
1 uppsättning öronproppar i julgransmodell, storlek small. Gröna.
1 påse extra professional. Tuggummin är det.
Några utspridda Extra Starka halstabletter i botten av väskan.

Tror inte jag glömde något där...
Dagen har annars ägnats åt att (förutom besöka apoteket för inköp av halssprayen) gå och gå och gå. Först traskade vi runt och slängde ögon i några affärer innan vi strosade vidare hit och dit (far och styvmor kunde inte riktigt komma överens om vart vi skulle och hade noll koll på vart vi befann oss...) tills vi kom till den lite äldre delen av Hamburg (Altstadt). Därifrån tog vi oss vidare till Landungbrücke och sedan en vända till Speicherstad. Vi kunde haft roligare väder, men man får väl ta det när man promt ska ut och resa i november... Jag fick mig i alla fall en mugg varm choklad med rom och grädde. Det var gott :)
Idag insåg vi också hur korkade vi var som inte gick på Lejonkungen-musikalen igår när den ju ändå går för fullt här och vi inte hade några planer. Det skulle ju blivit på tyska, men det hade inte gjort något. Far och jag förstår språket hjälpligt och styvmor pratar det flytande (men någon infödd tysk är hon inte). Dessutom har jag ju sett filmen ungefär 90473899567 gånger och även den engelska musikalen, så det skulle förmodligen inte vara några större förståelseproblem. Men det är lätt att vara efterklok. Får bli en annan gång, helt enkelt.
För eventuella skype-kontakter som läser detta kan jag även rapportera att jag köpt ett nytt headset. Så nu vet ni det också...

Nu har jag egentligen inte tid att sitta här mer så jag får avsluta lite snabbt. Vi ska strax gå och äta thaimat med Chilitysken och sedan ska pappa och styvmor sälja mig på Reeperbahn... Nej förlåt, det ska de inte alls göra ;) Vi ska efter matintag ta oss till klubben Docks där vi först ska träffa Gotthard-grabbarna och sedan avnjuta deras spelning. Men mer om det en annan dag...

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Hm...ja det krävs nog en ryggsäck till allt det där;-)

Säljas på Reepherban...hihi, du ä la för go.

2009-11-10 @ 17:09:04
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0