"Sköt för att döda"

Jag kan bara inte förstå. Jag kan helt enkelt inte. Är vargskräcken så djupt rotad i Sverige, är den det? Och av vilken anledning är den det? Jag förstår inte. Hur kan det få gå såhär?

När jag läser det här blir jag så förbannad att jag inte tänker skriva mer här just nu eftersom jag då förmodligen får någon ilsken varghatare rakt ner i vrångstrupen. Men jag har lust att skriva att skyddsjakt på amoklöpande personal vore mer rätt än vad som gjorts i Höör. Men det skriver jag inte, för då får jag skäll.

Men man kan väl ändå inte säga att det här var rätt? Kan man det?

Kommentarer
Postat av: Ronja

Usch, jag blir illamående! Hur kan folk göra så! Hade en diskution med en del av mina släktingar (en av de är jägare) om vargjakt. Personligen är jag helt emot det, eftersom jag anser att alla djur ska ha lika stor rätt som vi att få leva och äter de upp våra får är det ju samma sak som om vi skulle äta upp några kalvar och låta mamman leva. kon skulle inte döda oss för det, eftersom vi är för starka och har en massa vapen.

2010-01-10 @ 16:57:48
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0