Within Temptation-relaterade musikaliska nyheter

(Alla som hyser föga intresse för musik och/eller hårdrock och metal kan sluta läsa ungefär... här.)


Hah! Detta hade jag aldrig kunnat ana när jag för 1,5 år sedan började lyssna på ett indiepop/rockband från Holland. Aldrig! Men nu råkar det vara så att Within Temptation idag har tillkännagivit att Mike Coolen från Cloudmachine är deras nya trummis. :) Goda nyheter för mig alltså, som tycker om både fantastiska, sagolika Within Temptation och det låtskrivarmästerliga indiebandet Cloudmachine. Yay!

När jag ändå är i farten och spottar fram musikaliska nyheter så tycker jag ni kan ta er en titt på den här lilla kortfilmen. Den presenterar en del av det koncept Within Temptations kommande album, The Unforgiving, är baserat på. Kvinnan som gör Mother Maidens röst är helt enkelt fabulöst bra! För att inte tala om att hon skrämmer hjärtat ur bröstet på mig varenda gång jag tittar på klippet. Får gåshud på armarna av både Mother Maiden och efterföljande videon, Faster. Det hör inte till vanligheterna...
The Unforgiving släpps den 25 mars. Jag räknar dagarna...

Sist men inte minst! Within Temptations Ruud Jolie har idag fått upp hemsidan för sitt projekt For All We Know. Albumet, som släpps den 25 april, innehåller röster från bland annat Within Temptation, Cloudmachine, Damian Wilson Band och Pain of Salvation, samt leadvocals av Wudstik, som gjorde en tämligen trevlig insats på Ayreon-albumet 01011001. Till det kommer musiker från en del av nyss nämnda band, plus en del andra.
Det här kommer bli ett KICKASS-album! Tro mig! Jag har sällan stött på musik som berört mig så fullständigt från första ton, och då är det demos jag hört... Slutresultatet kommer förmodligen göra ont. In i själen. Räknar dagar, så nyfiken att jag kan spricka!
Älskar att jag älskar hårdrock och metal. Tänk så mycket förtrollande musik jag missat annars.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Glad för din skull att du hittat hem i musikdjungeln, där finns FRUKTansvärt mycket, både surt sött och salt bittert och sliskigt. Jag brukar skryta med bred musiksmak men inser att det nog fattas några oktaver*;-))

Ha det gott vännen.

2011-03-04 @ 21:17:23
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0